Jdi na obsah Jdi na menu
 


19. 12. 2008

Vztah Ježíše Krista k Písmu

ObrazekJednou z velmi podstatných záležitostí je otázka důvěryhodnosti Bible. Jako křesťané stavíme své argumenty na Bibli, a tak ze všeho nejdříve potřebujeme vědět, že Bibli opravdu můžeme důvěřovat. Samozřejmě nejde o vůbec jednoduchou otázku. Ne snad ve smyslu, že bychom si nebyli jisti odpovědi. Ale ve smyslu, že abychom poskytli uspokojivou odpověď, je třeba rozsáhlého studia. Jednou ze studovaných oblastí může být i vztah Ježíše Krista k Písmu, tzn. k tomu, co dnes nazýváme Starým zákonem. Mou audio přednášku k této tématice naleznete  zde a PowerPointovské obrázky k přednášce naleznete zde.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pro Mikuláše

Michal, 22. 4. 2009 13:58

Děkuji za komentář či dotaz. Pro vysvětlení: Zeměpisné označení "Palestína" bylo používáno už za života Ježíše pro oblast dnešního Izraele včetně dnešních Palestinských teritorií, pro část dnešního Jordánska a Lybie. Jak jste si určitě všiml, Edersheim tento termín používá právě v zeměpisném smyslu slova, nemluví o etnicitě. Proto odpovídám, že Ježíš byl Žid, který žil v oblasti, které se už za jeho života říkalo Palestína, ... atd. Nejde o žádné novoty, 2000 let staré věci. Jen zeměpisné názvosloví se trochu změnilo a nejsme na něj zvyklí.

2 Písmo, které četl Ježíš

Mikuláš, 22. 4. 2009 11:20

Nutno připomenout, že Septuaginta, řecký překlad Starého zákona, obsahuje kromě již zmíněných 24 knih také apokryfní knihy. Někteří vědci tedy usuzují, že musel existovat i rozšířený židovský kánon, který kromě zmíněných 24 knih obsahoval i knihy apokryfní. Nicméně, neexistuje záznam, který by potvrzoval zařazení těchto knih do jakéhokoli kánonu. Alfréd Edersheim vysvětluje: „Starozákonní kánon se prakticky vyskytoval pouze v Palestině. Tento kánon byl přijat alexandrijskými překladateli a protože na rozdíl od Palestiny tito helénisté měli volnější přístup k ‚inspiraci’ a chyběla jim přísná ostražitost vzhledem k textu, tak došlo k přidávání a změnám textu a nakonec i k přidání apokryfních textů do řecké Bible.“ Důležitým faktem také zůstává, že Ptolemaios Filadelfos, který inicioval přeložení Písma, nebyl Židem a šlo mu více o literaturu než o Boží slovo. To mohlo být významným důvodem pro zařazení apokryfů do Septuaginty.
Toto je teda gól, Pán Ježiš asi bol Palestinec?? Arafat asi má pravdu!!?? Palestína už existovala v čase ježiša Krista!!! Tí Palestínci,ale majú tradíciu??? Dokonca chudáci Izraelci museli chodiť do palestínskych synagóg??? Existoval palestinsky kánon, a nie židovský, tu sú ale novoty, na ktoré musí človek prísť po prečítaní tejto state!! Čo vy nato???