Jdi na obsah Jdi na menu
 


15. 12. 2008

Otázky a odpovědi

ObrazekRozhodl jsem se pro další krok ve fungování těchto stránek a to dát příležitost k otázkám. V komentáři k tomuto příspěvku můžete pokládat otázky týkající se křesťanství, biblických textů a víry vůbec. Určitě se najdou otázky, s kterými si nebudu vědět rady. S některými otázkami možná v diskuzi poradí někdo jiný. A možná se najde něco, s čím budu schopen pomoci. Uvidíme. Takže pokud máte dotaz, napiště jej do komentáře k tomuto článku.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Harold S. Kushner

Michal, 28. 5. 2018 8:25

Dobrý den, paní Elo,
děkuji za dotaz. Přiznám se, že jsem knihy od pana Kushnera nečetl. Osobně si myslím, že můžeme číst téměř všechno. Sám apoštol Pavel nás povzbuzuje, abychom zkoumali všechno a drželi se dobrého (1Tes. 5,21). Je také jasné, že to, co nám slouží jako měřítko, je Bible, Boží slovo. A té je třeba dát prostoru nejvíce! Žádná kniha nemůže být čtena nekriticky. A to ani ta, která je psána evangelickými autory. Ale samozřejmě, když čteme autora, který vychází z jiného náboženství, tak musíme předpokládat, že bude mít jiný pohled na víru. Přesto nevylučuji, že nalezneme něco, co nám pomůže v našem vlastním přemýšlení o Bohu, o víře, o životě.
Nakonec jedna poznámka ke Kushnerovi. Z toho mála, co jsem si načetl se zdá, že Kushnerův pohled na Pána Boha je odmítán i velkou škálou židovských myslitelů. Mám pocit, že má nižší pohled na Pána Boha, než vidím v Bibli, než zastává historická církev, než zastávám já. Například je celkem zjevné, že Kushner popírá Boží všemohoucnost. Takže při čtení (nejen) Kushnera bych jistě doporučoval ostražitost.
Ať Vám Pán Ježíš žehná a dává hodně moudrosti v rozlišování pravdy od nepravdy!

Michal Klus

Luxus

Petr, 14. 5. 2018 15:32

Dobry den Michale,
mam dilema. kdysi, to jsem jeste nebyl obraceny, jsem mel kratce motorku. Po roce jsem ji prodal, ale dodnes se mi libi. Stale po nich koukam a touzim. A pere se to ve me. Rad bych ji zase mel, ne pro blaznivou jizdu, ne novou, ale cestovni, ne moc drahou, na relaxacni jizdu a pro radost toho, ze mam v garazi krasny kus techniky. Nekdo miluje lezeni po horach, nekdo jezdeni v kanoi, me se zase libi motorky. A porad mam vycitky, ze bych jako krestan tohle nemel, ze bych nemel dychtit po vecech sveta. Je to zle mit tyto touhy? Nechci zranit pana Boha, nechci jit proti jeho slovu, vuli... Nekdy je tak tezke ji najit. Neni to neprimereny luxus? A neni mnohem horsi delat ze nic nemuzu, jakoby trpet a pritom si drzet pokrytecky zal?
Dekuji,
Petr

Re: Luxus

Michal, 15. 5. 2018 19:45

Zdravím Vás Petře,
Díky za otázku. Samozřejmě nejsem schopen říct, co máte dělat. Neexistuje univerzálně platná jasná odpověď. Každopádně si myslím, že není dobré nerozhodovat se podle toho, co je či není horší, ale podle toho, čím nejvíce oslavím Ježíše.
Obecně bych doporučil zvážit dva aspekty. A to, jak nakládáte se svým časem a se svými financemi. Člověk se totiž může zříci motorky a při tom nebýt věrný v nakládání se svým časem a financemi. Na druhé straně si dokážu představit i opačnou variantu, že člověk je velmi dobrým správcem svého času a svých financí přestože má v garáži motorku. 
Dále tady hrají roli některé další principy. Například otázka půstu. Ano, někdy je pro nás opravdu dobré se některých věcí zříci. Na druhé straně nám Pán Bůh ukazuje, že nechce, abychom žili bez různých potěšení a požehnání, když vidíme, že i toto jsou jeho dary.
Takže principů ke zvážení je jistě více. Každopádně jsme přesvědčen, že důležitější než to, zda máme motorku či ne, je to, jak blízko Pánu je naše srdce. Pokud se sytíme Božím slovem, pokud Pánu sloužíme, pokud o Něm svědčíme, tak potom to, co máme v garáži, jen málo ovlivňuje náš duchovní život. Přeji Vám dobré rozhodnutí!

Michal

hledání

ivan, 14. 5. 2018 20:19

aby člověk poznal více a dostal se dál k pochopení a cítění smyslu života musel by se vzdát vše co člověk vytvořil a řídit se jen srdcem a duší protože tyto hodnoty jsou neovlinitelné a nejsou schopny něčeho špatného

Zdravím vás, Michale!

Anežka, 13. 8. 2017 20:56


Dobrý večer Michale, možná si na mě a moji rodinu pamatujete. Uběhlo mnoho času od doby, kdy jsme spolu byli v kontaktu a proto bych vám moc ráda napsala pár slov a také za vše, co jste mi tehdy napsal, poděkovala. Měl jste úplnou pravdu, věci se skutečně vyvinuly tím správným směrem - stačilo jen dát Pánu Bohu čas. On sám otevřel srdce lidí, kteří o Něm dříve nechtěli slyšet a přivedl k sobě nejen mé děti a mého muže, ale dokonce i mou maminku. Děkuji za to všechno Bohu a s vděčností v srdci vzpomínám také na vás, který jste mě v začátcích mé cesty k Otci vedl a mnohokrát mi trpělivě pomáhal.
Přeji vám i celé vaší rodině hojnost Božího požehnání, Jeho ochrany, lásky a pokoje, který může darovat pouze On, náš Spasitel a Pán Ježíš Kristus.
Zdraví, Anežka.

Re: Zdravím vás, Michale!

Michal, 14. 8. 2017 11:58

Zdravím Vás Anežko. To mi udělalo opravdu velikou radost. Moc děkuji, že jste se ozvala. Pán Bůh je dobrý. Díky mu za to. Kdybyste měla někdy cestu kolem Třince, tak dejte vědět. Rád Vás vezmu na kafe. :) mk

Bozi slava

Petr, 12. 4. 2017 9:04

Dobry den,
stale casteji slysim v cirkvi, kam chodim, nazor, ze Buh nemuze jednat na Zemi, kdyz jej znovuzrozeny clovek neposlouche, ze tim Boha rozhneva a muze i stratit spasu. V podstate se na rict, ze podle toho co slysim je Buh clovekem omezen. Bojuju s timto ucenim, protoze ma pro me pachut uceni hnuti viry. Ja sam bych nebyl nikdy schopen se obratit sam. Byl to
Bozi zazrak, ze mi dal viru, tak to vidim. Byl jsem rebel vuci nemu. A on jednal. Nyni bohuzel diky sve slabosti take nekdy hresim, ale bezim pak za nim a v duchu brecim. Nenavidim hrich a verim, ze kazdy opravdu znovuzrozeny clovek ho take nenavidi a tedy skutky dela, protoze nemuze jinak. Verim, ze Buh svou slavu nikomu neda a nebude se s nikym delit. Je jen jeho. Slava za spasu cloveka je jeho na 100%, protoze neni nikdo, kdo by Boha hledal a vira je Bozi dar, takze se nikdo nemuze chlubit. On se dal nalezt tem, kdo ho nehledali.
Takze kdyz slysim, ze znovuzrozeny clovek Boha omezuje v jeho jednani, tak je to nakonec clovek, kdo dovrsuje Bozi dobro. Komu pak pripadne slava, Bohu, cloveku, nebo se o ni snad budou delit? Stejne tak, je-li to clovek kdo svou poslusnosti, pote co byl znovuzrozen, zpusobi udrzeni sve spasy, je to zase clovek, kdo ma podil na konecne slave. Tohle slycham a trapi me to, protoze s tim nesouhlasim. Jak to, prosim, vidite vy?

Re: Bozi slava

Petrovi, 12. 4. 2017 14:35

Dobrý den,
Samozřejmě, věřím v Boží svrchovanost. Na druhé straně je také jasné, že člověk, a to i znovuzrozený, může zarmucovat Božího Ducha, svými činy se stavět proti Božímu dokonalému plánu. Jenže, jak píše Pavel, tam kde se rozmnožil hřích, se ještě více rozmnožila milost a to přináší slávu našemu Pánu. Největším příkladem je Golgota. Díky zlovůli člověka byl nevinný Boží Syn ukřižován. Ale z toho činu největšího zla Bůh přinesl tu největší milost pro člověka. Takového Boha máme a takovému Bohu věříme.
Přeji Vám, aby i v toto sváteční období bylo Vaše srdce novou vděčností!

Michal

Deti

Petr, 12. 12. 2016 14:57

Dobry den,
vrta mi hlavou a trapi me jedna otazka, asi proto, ze mame male dite. Povezte mi, prosim, co si myslite, ze se stane s detmi, ktere predcasne zemrou. Jsou male, nemely moznost prijmout evangelium. I male deti hresi, takze i ony by potrebovaly odpusteni a znovu se narodit. Kdyz bible rika, ze se kazdy musi narodit znovu, tak co s detmi, ktere se nemohly rozhodnout nebo porozumely, ale detsky, ne do hloubky. Kdo z lidi se obratil jako male decko? Vetsina, myslim, ze k rozhodnuti musela dozrat. Stejne to nedokaze zadny clovek sam, je to Buh a jeho dar, kdo dava nove srdce. Ale kde je ta hranice, kdy je dite zachraneno protoze je to dite a kdy je clovek odpovedny za sve rozhodnuti? Pokud neni hranice, nemaji deti sanci. Pokud je, tak jaka? Asi tajemstvi, ktere nam neni zjeveno.

Re: Deti

Michal, 13. 12. 2016 9:32

Milý Petře,
ano je to jistě tajemství a otázka, která není jednoduchá a která také církev rozděluje. Mám ve svém okolí mnoho těch, jejichž víry si upřímně vážím, ale v této otázce budeme mít významně rozdílný názor.
Mnoho bylo o této problematice napsáno. (Na konci uvádím odkazy na dva články na mém webu. Mimo jiné tam řeším částečně i tu problematiku hranice mezi spasením jako dítě a spasením vírou.)
Ale když to vezmu jen velmi stručně, tak si myslím, že jsou dvě základní otázky, které si křesťanští rodiče kladou. Tou první je, co mohu udělat, abych pomohl svému dítěti ke spasení. A z jedné strany je odpovědí slovo "nic". Z druhé strany mohu udělat velmi mnoho. Každý člověk, včetně dítěte, je spasen, když věří a má Ducha svatého. Já jsem přesvědčen, že toto se stává realitou ve křtu. A proto považuji křest dítěte za to nejlepší, co může rodič pro své dítě udělat. Věřím, že ve křtu Pán Bůh křtěnou osobu, dítě, přijímá. Ale to je samozřejmě jen začátek. Následuje cesta učení, aby dítě jednou i samo mohlo vyznat Ježíše jako Pána. Ale věřím, že ve křtu se toto dítě stalo Božím dítětem a že už žádnou hranici nepřekračuje. Ano jistě, když se k té víře přidá intelekt a vůle, je to jistě zásadní krok. Ale toto už není obrácení. Obráceno už dítě bylo.
Pak je tady samozřejmě ta druhá otázka, která je mnohem těžší, a já ji ještě zúžím. Co když dítě zemře ještě před křtem? Například Martin Luther říká, že věřící rodiče máme v tomto případě upokojovat a připomínat jim velkou Boží milost a fakt, že jejich děti byly vystavovány Božímu slovu a že Pán Bůh už v nich působil. A stejně jako zločinec na kříži nestihl křest a přijal ujištění o spasení, tak ho my můžeme přijmout i pro tyto děti.
Ať Vám Pán dává moudrost k duchovnímu vedení vašeho dítěte a naplňuje Vás svým pokojem!

Michal Klus

https://klus.estranky.cz/clanky/clanky/proc-mam-nechat-pokrtit-sve-nemluvne-.html
https://klus.estranky.cz/clanky/powerpoint/krest-a-znovuzrozeni.html

Re: Re: Deti

Zdenka, 15. 12. 2016 8:24

Souhlasím s panem Michalem. A tak když z lásky ke svým dětem a z lásky k Bohu, necháme děti pokřtít a děláme tak proto, že milujeme své děti a záleží nám na jejich osudu, naplňujeme Boží vůli...abychom milovali jedni druhé. A stejně jako Ježíš věřil Bohu, že má moc jej vzkřísit, tak i my máme věřit Bohu, že dokoná plán naší záchrany. Láska podle učení Bible nikdy neumírá, ta je věčná. Proto, kde je tato čistá láska, tam je i Bůh. Nemůžeme tedy říkat ten bude spasen a ten nebude, protože vše je v rukou Božích. Máme si však zachovat víru v Krista Spasitele, naději v milosrdenství Boží a lásku, která dokáže učinit i nemožné. (1.Korintským:13).
Věřme tedy v Pánovo milosrdenství a přivádějme už naše děti k Bohu, vždyť jemu záleží na nás všech.
Bůh není hluchý, je živý a naslouchá hlasu našich srdcí.

Vytrzeni cirkve

Jan, 16. 5. 2014 16:05

Drahy bratre,
Dovoluji si nesouhlasit. Vytrzeni, jak o nem mluvi Pavel (« Hle, odhalim vam tajemstvi... »). bylo az do doby, nez to Pavlovi Pan zjevil tajemstvim. Stejne jako « novozakonni cirkev » byla tajemstvim v celem starem zakone. Ve starem zakone take neni nikde novozakonni cirkev jako takova zminena, az na nejake narazky jako ze « v nem dojdou spasy vsechny celedi zeme ».
Je treba rozlisovat, komu jsou ktera slova v bibli adresovana, zda cirkvi (duchovnimu lidu Bozimu) nebo Izraeli (fyzickemu lidu Bozimu).
Cirkev je nevesta Kristova. Velke souzeni je vyliti Boziho hnevu na hrisny svet. Copak by zenich (Pan Jezis) tesne pred svatebni veceri vylil na svou panenskou a vernou nevestu svuj hnev ? To nedava smysl ani z lidskeho pohledu.
Vers co citujete se nevztahuje na cirkev (rozumne druzicky, ktere budou vytrzeny), ale na Izraelce, se kterymi ma Buh jeste nevyrizene ucty, protoze odmitli Jezise Krista jako Mesiase a kteri behem souzeni uveri, a take na ty « posetile druzicky » (vlazne krestany, kteri vytrzeni neocekavaji) ktere po zmizeni vericich pochopi, a na lidi co se behem souzeni « probudi » a uveri, ale tito vsichni zaplati za priznani se k Jezisi zivotem – budou stati. Tito budou take spaseni, ale jako skrze ohen. Takze cekat na souzeni jako na druhou sanci je VELKA posetilost! Cinte pokani a obratte se, dokud doba milosti jeste trva a jak rekl Pan Jezis : Modlete se v kazdy cas i hodinu, abyste byli hodni uniknout vsemu co se bude dit. »
Poselstvi Pana Jezise v Lukas 21 :7-27 jsou instrukce pro Izrael ! (kteri maji uprchnout na poust a Buh je tam bude ochranovat a zivit) verse 28-36 jsou pro cirkev ! (podobenstvi o fikovniku, fikovnik=Izrael, tato generace ktera uvidi Izrael znovu ve sve zemi nepomine, dokud se to vse nestane)
Nekolik versu :
I Tesalonickym (prichod pana Jezise pro svou nevestu, setkani v oblacich, neviditelny pro svet, pred velkym souzenim)
1:10 : ... abychom ocekavali z nebe jeho Syna Jezise, jenz nas vysvobozuje od prichazejiciho hnevu
4:13-11 Nejdrive vstanou ti co zemreli v Kristu (prvni vzkriseni, blahoslavene), potom my zivi, kteri se toho dockame, budeme spolu s nimi uchvaceni v oblacich vzhuru vstric Panu. Temito slovy se vzajemne potesujte.
Vzdyt Buh nas neurcil, abychom propadli jeho hnevu, ale abychom dosli spasy skrze naseho Pana Jezise Krista.
II Tesalonickym (fyzicky prichod Pana Jezise na zem se svymi svatymi – cirkvi, uzri ho kazde oko, na konci velkeho souzeni)
2: 1 Pokud jde o prichod Pana Jezise, kolem nehoz budeme shromazdeni….
2: 7 Dokud nebude odstranen ten kdo tomu zlu brani (cirkev)
Apocalypsa
ma 3 casti: “Napis to co JE, i to co se ma stat POTOM (po vytrzeni). 1.Dopisy Pana Jezise sedmi cirkvim. 2.Pak byl Jan vzat do nebe: “Pojd sem”
Od teto chvile uz v apokalypse neni o cirkvi ani zminka, tj. Cirkev jiz neni na zemi pritomna. 3.Velke souzeni trvajici 7 let.
Bohuzel zde neni dostatek mista udelat podrobny rozbor. Doporucuji podrobne si precist citovane pasaze a prostudovat i proroka Daniele (70 tydnu pro Izraelsky narod) atd.
Taky jsem v tom tapal, ale podrobne biblicke studium, mnoho modliteb a vedeni Ducha Svateho mne uvedlo do teto pravdy.
Doporucuji tyto stranky, kde je o vytrzeni a souzeni podrobny rozbor:
http://jedina-cesta.tripod.com/id14.html
http://jedina-cesta.tripod.com/id30.html
Buh zehnej vsem kteri toto ctete, at vas naplni radosti z poznani Jeho Pravdy. A nashledanou pri setkani s Panem v oblacich 

Re: Vytrzeni cirkve

Michal, 19. 5. 2014 21:19

Čtenářům: Na výše uvedene linky doporučuji neklikat. Je tam plno reklamních oken, které se vám začnou otevírat. Ty stránky má někdo pro peníze.
Jane: Děkuji za názor. Nevím s čím nesouhlasíte ani na jaké mou citované verše se odkazujete.

Re: Re: Vytrzeni cirkve

Zdenka, 30. 10. 2016 1:52

Dnes jsem četla Galatským:4 a oči mi spočinuly na řádku 27...Je přece psáno:"raduj se neplodná, ty jež nerodíš, jásej a křič, jež nemáš bolesti! Dětí opuštěné je totiž mnoho, více než té, která má muže."...A muže,manžela,ženicha, mají věřící. V Matouši:24 se píše o porodních bolestech. Ve Zjevení:14, začíná porod. V Izaiáši:37 jsou verše o tom, že porod už začal. A den, kdy započal porod, popisuje prorok jako den soužení,trestání,ponížení. Hněv bude vylit tedy na všechny, kteří pohrdnou zástupnou obětí Ježíše a Krista jako Spasitele odmítnou. Také to vidím tak, jako pan Jan. Vytržení nevěsty se stane tehdy, jakmile se lidé pro Krista rozhodnou a nebo jej odmítnou.Soud započne od Božího domu = od věřících a polovina bude tehdy hodna daru spásy = připraví se.Dveře se pro zbytek světa uzavřou na 7 let, jako se uzavřely dveře do archy a nikdo už nemohl nastoupit. Je třeba nepromeškat dobu milosti nám danou. Pána mají při Jeho druhém příchodu spatřit jen ti, kteří na Něj čekají = věřící = pro nevěřící svět bude tento Boží zásah neviditelný. Mne Bible naučila, že se zopakuje 2.Královská:2 a druhá polovina věřících, která zde zůstane a bude-li zmocněna pro očité svědectví vzetí nevěsty, projde ohněm = dobou soužení. Je tedy třeba říci o brzkém příchodu Pána lidem venku, protože sami nepřijdou. Kdo je Kristova ovečka, přidá se ke stádu pravého pastýře. Církev má připravit Pánovi cestu a ta vede skrze kázání evangelia, kdy takto dáváme jiným lidem šanci na pokání. Máme si ale nejprve zamést každý před svým vlastním prahem, cestou smíření se s Bohem skrze naše vlastní pokání, milosrdenstvím (láskou)k ostatním a odpuštěním našim viníkům. Jak silná má být naše víra v Ježíše? Tak silná jako byla Abrahamova, když vedl syna Izáka do země Moria. Jak je psáno, povede-li slepý slepého....Pán také řekl Petrovi, že až se obrátí PLNĚ k Němu, tak až tehdy má pást i další ovečky. Skutek Krista na kříži, nikdy nejsme schopni doplnit jakýmkoliv naším skutkem. Vyvyšme tedy Ježíšovo jméno nade všechna jména jmen. Ať jsou nám životy jiných dražší než-li ty naše. K tomu nám dopomáhej Bůh.

Pavel z Tarsu

RD, 24. 10. 2016 13:48

Tak jsem četl a zkoumal duchem bibli, a našel jsem důkaz o tom, že Ježíš je Svatý Duch. Hodně lidi to sice nemůže přijmout a říká, že Ježíš mluví o Svatém Duchu jako třetí osobě...ale tak stejně mluvil i o synu člověka a přesto mluvil o sobě. Vkládám zde tedy článek :

Příběh Pavla z Tarsu
Biblický důkaz o tom, že je Ježíš Svatý Duch stejně jako „Otec“
Tato událost se stala po vzkříšení Ježíše. Ježíš se po svém vzkříšení několikrát ukázal svým učedníkům. Nevěřícímu Tomáši ukázal, že jeho tělo bylo fyzické.

Skutky 9, 1 - 17
9 Saul stále ještě chrlil smrtelné výhrůžky proti Pánovým učedníkům.
Šel za veleknězem 2a vyžádal si od něj listy pro synagogy v Damašku,
aby tam mohl vyhledat přívržence té Cesty – jak muže, tak ženy – a přivést
je v poutech do Jeruzaléma. 3Když už se cestou blížil k Damašku, náhle ho
obklopilo světlo z nebe. 4Padl na zem a uslyšel hlas: „Saule, Saule, proč mě
pronásleduješ?“
5Zeptal se: „Kdo jsi, Pane?“
Ten odpověděl: „Já jsem Ježíš, kterého ty pronásleduješ“. 6Vstaň a jdi do
města; tam se dozvíš, co máš dělat.“
7Muži v Saulově doprovodu zůstali stát bez hlesu; slyšeli totiž hlas, ale nikoho
neviděli. 8Když se Saul zvedl ze země, otevřel oči, ale nic neviděl. Museli
ho do Damašku odvést za ruku. 9Po tři dny neviděl, nejedl ani nepil.
10V Damašku žil jeden učedník jménem Ananiáš. Pán ho ve vidění oslovil:
„Ananiáši!“
Odpověděl: „Zde jsem, Pane.“
11Pán mu řekl: „Vstaň a jdi do ulice zvané Přímá. V Judově domě najdeš
Saula z Tarsu – hle, právě se modlí 12a ve vidění spatřil muže jménem Ananiáš,
jak jde k němu a vkládá na něj ruku, aby prohlédl.“
13Ananiáš namítl: „Pane, slyšel jsem od mnoha lidí, kolik zla ten muž
napáchal tvým svatým v Jeruzalémě! 14A teď má i zde od vrchních kněží
pověření, aby spoutal všechny, kdo vzývají tvé jméno!“
15Pán mu však řekl: „Jdi, neboť je to má vyvolená nádoba – bude přinášet
mé jméno národům, králům i synům Izraele 16a já mu ukážu, kolik musí
vytrpět pro mé jméno.“
17Ananiáš tedy šel do určeného domu. Vešel dovnitř, vložil na něj ruce
a řekl: „Bratře Saule, Pán Ježíš, který se ti ukázal na cestě, po níž jsi šel,
mě poslal, abys prohlédl a byl naplněn Duchem svatým.“ 18Saul náhle prohlédl,
jako by mu z očí spadly šupiny. Potom vstal a dal se pokřtít. 19Přijal
pokrm a posilnil se.

U Saula se ale neukázal fyzicky ale v jiné podobě. Viděl ho jako světlo z nebe (Svatý Duch) a slyšel jeho hlas. Jeho doprovod neviděl nikoho ale slyšeli jen Ježíšův hlas. Důležité je ale co říkal Ježíš Ananiášovi :
Jdi neboť je to má vyvolená nádoba, a poté byl Saul naplněn Duchem Svatým.
Z toho je jednoznačné, že Ježíš je Svatý Duch protože právě Svatý Duch naplnil nádobu(duši) Saula.
2. Timoteus 19- 26
19Boží základ však pevně stojí a nese tento nápis: „Hospodin ví, kdo mu
patří,“ a a „Každý, kdo vyznává Pánovo jméno, ať opustí nepravost.“ 20Ve
velikém domě nejsou jen zlaté a stříbrné nádoby, ale také dřevěné a hliněné;
některé jsou na ozdobu a jiné na smetí. 21Kdo si zachová čistotu
od věcí, které jsem zmínil, bude vzácnou nádobou, posvěcenou a velmi
užitečnou pro Pána, připravenou pro každé dobré dílo.
22Utíkej tedy od mladických tužeb a následuj spravedlnost, víru, lásku
a pokoj spolu s ostatními, kdo vzývají Pána z čistého srdce. 23Hloupé
a nesmyslné spory však odmítej; víš přece, že plodí jen hádky. 24A Pánův
služebník nemá být hádavý, ale ke všem přívětivý a snášenlivý a má být
schopen učit 25a s vlídností napravovat odpůrce. Kdo ví? Bůh je může přivést
k pokání, aby poznali pravdu 26a probrali se z ďáblovy pasti, do níž se
nechali lapit, aby konali jeho vůli.
Zde mluví „OTEC“ a co říká to stejné. Kdo si zachová čistotu bude vzácnou nádobou (pro něj).
Ze svatého písma víme, že mnoho proroků bylo jeho nádobou. Není tedy pochyb, že je také Svatým Duchem. Bůh je Svatý Duch jak „Syn“ tak „Otec“



Re: Pavel z Tarsu

Zdenka, 28. 10. 2016 22:39

AMEN

Adventisté a sobota.

Eva, 16. 4. 2012 21:19

Dobrý den, mohu se zeptat na váš názor na církev Adventistů sedmého dne? Zabývám se otázkou, jestli se z jejich strany jedná o poctivou snahu plnit Boží vůli (popsanou v Bibli), nebo je to spíše "sekta", která může případně manipulovat lidmi podobně jako například Svědci J. Také se nemůžu dostatečně vypořádat s otázkou svěcení Božího dne odpočinku. Už jste se k tomu vyjadřoval níže, ale přece jen, nemáte ani stín pochybnosti, že by jste měl spíše světit (Biblí jasně stanovený den-viz desatero) sobotu? Je někde psáno, že ji Ježíš Kristus zrušil a ustanovil na svou památku svěcení neděle? Nepochází neděle spíše od pohanských zvyků?

Re: Adventisté a sobota.

Michal, 17. 4. 2012 15:30


Dobrý den,
kdykoli máme hodnotit poctivou snahu, tak můžeme hodnotit jen jednotlivce. Téměř každá církev se skládá z těch, kdo mají poctivou snahu, ale taky žel někdy z těch, kdo tuto poctivou snahu nemají. Je jasné, že mám v některých aspektech poměrně významně odlišný názor od názorů, které zastává církev Adventistů sedmého dne. Na druhé straně mám mezi jejími členy přátelé, kterých si vážím a to i pro jejich život víry. Takže bych je osobně mezi sekty určitě nezařadil.
Co se týká dne odpočinku, tak zde pochybnosti nemám. Samozřejmě je to ovlivněno i tradicí, ve které jsem vyrostl. V Bibli nenajdete text, který by říkal, že už sobotu světit nemáme a že máme začít světit neděli. Nicméně jsem přesvědčen, že důležitost vzkříšení byla tak zásadní, že se křesťané začali scházet první den po sobotě, tedy v neděli. O tom vydává svědectví samotná Bible (především kniha Skutků) i další záznamy z prvotní církve (například Justin nebo Klement Alexandrijský). Informace, že den odpočinku přesunul ze soboty na neděli až císař Konstantin, není pravdivá. Mnozí křesťané světili neděli dávno před tím. Kázání k tomuto tématu mám zde: https://klus.estranky.cz/clanky/kazani/nedele_-na-ryby-nebo-do-shromazdeni_.html
Přeji Vám hodně požehnání do studia Bible a pokojné spolehnutí se na Boží slovo.
Michal Klus

Re: Re: Adventisté a sobota.

Eva, 19. 4. 2012 22:15

Děkuji za odpověď, která mi ale pouze potvrdila, že svěcení neděle (a ignorování Bohem stanovené soboty), je skutečně lidský počin založený pouze na lidském rozhodnutí. Myslím, že se shodneme na tom, že to nejpodstatnější je, co říkal a jak konal sám Pán Ježíš Kristus (a ten se o změně svátečního dne nikdy nezmínil). Není také od věci si uvědomit nesporný fakt, který také o mnohém vypovídá, že v pátek byl Pán Ježíš ukřižován (před setměním-tedy začátkem svátečního dne=soboty) pak uložen do hrobu a časného nedělního rána (po skončení soboty) vzkříšen. Ale tím dnem, který spočinul (odpočinul) v hrobě, byla právě ta (Bohem k odpočintí stanovená) sobota...

Re: Re: Re: Adventisté a sobota.

Michal, 20. 4. 2012 7:40

Děkuji za reakci. Jen mám jednu prosbu či doporučení. Prosím, nedělejte si rychlé názory a nenechte se utvrzovat v přesvědčení na základě několika řádků někoho, koho ani neznáte. To je nesmírně nebezpečné. A samozřejmě to neplatí jen pro Vás, ale pro každého z nás. A jde samozřejmě o hodně. Den odpočinku je důležité téma, ale jsou témata ještě důležitější – ty, které se týkají naší spásy. A na internetu se hodně lidí může tvářit velmi věrohodně, ale našim základem musí být opravdu Boží slovo. Takže Vás povzbuzuji, abyste stavěla na něm.
Ale teď už k našemu tématu. Určitě souhlasím, že Pán Ježíš je pro nás prvním vzorem k následování. Ale zároveň jsem přesvědčen, že vše, co On činí je v souladu i se zbytkem Písma. Asi mi dáte za pravdu, že kdyby Ježíš světil neděli před svým vzkříšením, vypadalo by to poněkud divně. Ale přišla Ježíšova smrt. Osobně nepovažuji sobotu v hrobu za odpočinutí. Nikde v Bibli to nevidím. Při stvoření Bůh odpočinul, když dokončil dílo a řekl, že to bylo velmi dobré, neodpočinul uprostřed díla. To je moc důležité. Ježíšovo dílo nebylo dokončeno smrtí. To by, jak říká apoštol Pavel, byla naše víra marná. Ježíšovo dílo bylo dokončeno v neděli ráno vzkříšením. To byl konec díla spásy, potom Ježíš odpočinul. A potom následuje 40 Ježíšových dnů na zemi. Udělejte si studium evangelií, kde se vyskytuje vzkříšený Kristus! Zjistíte, že kdekoli se Kristus objevil ve shromáždění a je zmíněn den v týdnu, vždy to bylo v neděli. Každý z evangelistů to zmiňuje. Takže ano, shodneme se na tom, co jste zmiňovala. I já chci následovat vzor Krista.
Ano, to klíčové určitě je, abychom patřili Ježíši Kristu. To klíčové je, aby nás On proměňoval a abychom Jej následovali jako svého Pána a Spasitele. A k tomu všemu potřebujeme, aby nám On sám skrze svého svatého Ducha ukazoval pravdy Božího slova a učil nás je žít. Já to potřebuji moc. Potřebuji Ho více znát a znát i pravdy Jeho slova. Potřebuji, aby můj život dále proměňoval. A předpokládám, že i ve Vašem životě je to něco, po čem toužíte a ze srdce Vám to přeji.